Improving educational evaluation methods : impact on policy
著者
書誌事項
Improving educational evaluation methods : impact on policy
(Sage research progress series in evaluation, v. 11)
Published in cooperation with the Evaluation Research Society [by] Sage Publications, c1981
- : pbk.
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies
収録内容
- Methodological basis of conflicting outcomes in policy research / Donna M. Mertens
- Policy implications analysis, a method for improving policy research and evaluation / Doren L. Madey and A. Jackson Stenner
- randomized experiments at national, state, and local levels of government / Robert F. Boruch
- Evaluation of curriculum innovations, a product validation approach / Jerome Johnston
- The comparability of test results aggregated across test batteries / Pat A. Thompson and Carl D. Novak
- Uses of data to improve instruction in local school districts / Richard C. Williams and Adrianne Bank
- The role of experiments in improving education / Mary M. Kennedy
内容説明・目次
内容説明
Any course evaluator who has tried to evaluate a course of study knows just how difficult it is to get the right sort of information; the goals of a course are often unclear, a programme often has no other programme to compare it with, and they may be asked to judge a curriculum without knowing if it was actually followed. They also face difficulties in persuading teachers to use assessments to improve their teaching. The contributors use a series of case studies to show how improvements in evaluation methods can help to shape better education policy.
「Nielsen BookData」 より