The learner-centred curriculum : a study in second language teaching
著者
書誌事項
The learner-centred curriculum : a study in second language teaching
(The Cambridge applied linguistics series / series editors, Michael H. Long and Jack C. Richards)
Cambridge University Press, 1988
- : hard
- : pbk
- タイトル別名
-
Learner-centred curriculum
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全183件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliographical references: p. 181-186
Includes subject and author indexes
内容説明・目次
内容説明
Traditionally, the curriculum has been regarded as a statement of what should be done in a course of study. The Learner-Centred Curriculum takes as its starting point what is done by language teachers in their classes. Nunan develops a concept of the negotiated model in which the curriculum is a collaboration between teachers and students. The author looks at the curriculum from a teacher's perspective and reports on what instructors focus on in planning, implementing, and evaluating language courses. He synthesizes theoretical models and recent empirical studies, and considers the vital part by curriculum design in coordinating the many aspects of language teaching.
目次
- Series Editors' Preface
- Preface
- 1. Introduction
- 2. Curriculum processes
- 3. Learner-centred curriculum development
- 4. Pre-course planning procedures
- 5. Planning content
- 6. Methodology
- 7. Resources for a learner-centred curriculum
- 8. Assessment and evaluation
- 9. Evaluation and professional development
- 10. The teacher as curriculum developer
- References
- Appendix
- Indexes.
「Nielsen BookData」 より