The German Bildungsroman from Wieland to Hesse
著者
書誌事項
The German Bildungsroman from Wieland to Hesse
(Princeton essays in literature)
Princeton University Press, c1978
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Although some of the most distinguished German novels written since about 1770 are generally considered to be Bildungsromane, the term Bildungsroman is all too frequently used in English without an awareness of the tradition from which it arose.
Professor Swales concentrates on the roles of plot, characterization, and narrative commentary in novels by Wieland, Goethe, Stifter, Keller, Mann, and Hesse. By pointing out that the goal in each work is both elusive and problematic, he suggests a previously unsuspected ironic intent. His analysis adds to our awareness of the potentialities inherent in the novel.
Originally published in 1978.
The Princeton Legacy Library uses the latest print-on-demand technology to again make available previously out-of-print books from the distinguished backlist of Princeton University Press. These editions preserve the original texts of these important books while presenting them in durable paperback and hardcover editions. The goal of the Princeton Legacy Library is to vastly increase access to the rich scholarly heritage found in the thousands of books published by Princeton University Press since its founding in 1905.
「Nielsen BookData」 より