A pedagogy for liberation : dialogues on transforming education
著者
書誌事項
A pedagogy for liberation : dialogues on transforming education
Macmillan, 1987
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliography and index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
ISBN 9780333439326
内容説明
This book takes the form of a dialogue between the Brazilian pedagogue Paulo Freire and American educationalist Ira Shor. They explore the relevance and application of Freire's radical educational ideas in the context of the educational systems of advanced industrial societies.
- 巻冊次
-
ISBN 9780333439333
内容説明
This book takes the form of an extended dialogue between the noted Brazilian pedagogue Paulo Freire and American educationalist Ira Shor. In a clearly co-ordinated way they explore the relevance and application of Freire's radical educational ideas in the context of the educational systems of advanced industrial societies.
目次
Preface and Acknowledgements - Introduction: The Dream of Liberating Education - How Can Teachers Become Liberating Educators? - What are the Fears and Risks of Transformation? - Is there Structure and Rigor in Liberating Education? What is the Dialogical Method? - Do First-World Students need Liberating? - How can Liberating Educators Overcome Language Differences with Students? - The Dream of Social Transformation: How Do We Begin? - Selected bibliography: resources for transformation - Index
「Nielsen BookData」 より