Knowledge as design
著者
書誌事項
Knowledge as design
L. Erlbaum Associates, 1986
- : pbk
- : hard
大学図書館所蔵 全31件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [242]-[247]
内容説明・目次
内容説明
First published in 1986. We all play the roles of teacher or learner many times in life, in school and home, on the job and even at play. How can we strengthen those roles, striving for deep understanding and sound thinking? Knowledge As Design demonstrates the strong but neglected unity between learning and critical and creative thinking. Author David Perkins discloses how the con cept of design opens a doorway into a deeper exploration of any topic, academic or every day. Knowledge As Design challenges the concept of knowledge as informa tion. Drawing from current philosophy and cognitive science, the book shows how learners can attain a new level of insight when learning highlights the constructed and con structive character of knowledge. Any individual involved in formal or informal learning or teaching can benefit from the general outlook and specific principles laid out in this book. It offers a uniquely intelligent philosophy and psychology of understanding and critical and creative thinking.
目次
- Chapter 1 Knowledge as Design
- Chapter 2 Design Colored Glasses
- Chapter 3 Words By Design
- Chapter 4 Acts of Design
- Chapter 5 Inside Models
- Chapter 6 Inside Argument
- Chapter 7 The Art of Argument
- Chapter 8 Schooling Minds
「Nielsen BookData」 より