The American Federation of Teachers, 1916-1961 : a history of the movement
著者
書誌事項
The American Federation of Teachers, 1916-1961 : a history of the movement
Southern Illinois University Press, c1975
大学図書館所蔵 全32件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 203-213
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This first book-length history of the AFT provides a comprehensive view of events which have shaped teacher activism and of issues which have defined the AFT s role in teacher unionism.From its turbulent beginnings in 1916 in Chicago, where the seeds of the movement took root, to the 1961 teacher strike in New York City, which proved the union s effectiveness, the American Federation of Teachers union has provided a simulacrum of industrial organizational patterns common to the labor movement in this country. Deriving its principal strength from such modes, the AFT was crisis oriented from the start, and is thus distinguished from its rival union the NEA, a more conservative, profession-oriented group.From original, unpublished sources, including the AFT s files, and from personal interviews, William E. Eaton has made an original, and significant, contribution to our understanding of current problems in education. As a new kind of revolution seems to be changing the fabric of our school system, this is an important book for our time."
「Nielsen BookData」 より