The development of social knowledge : morality and convention
著者
書誌事項
The development of social knowledge : morality and convention
(Cambridge studies in social and emotional development)
Cambridge University Press, 1983
- : pbk
大学図書館所蔵 全47件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
この図書・雑誌をさがす
注記
Bibliography: p. 227-236
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Children are not simply molded by the environment; through constant inference and interpretation, they actively shape their own social world. This book is about that process. Elliot Turiel's work focuses on the development of moral judgement in children and adolescents and, more generally, on their evolving understanding of the conventions of social systems. His research suggests that social judgements are ordered, systematic, subtly discriminative, and related to behavior. His theory of the ways in which children generate social knowledge through their social experiences will be of interest to a wide range of researchers and students in child development and education.
目次
- Preface
- 1. Introduction: approaches to the study of social knowledge
- 2. Structure and development
- 3. Social experience and social knowledge
- 4. Dimensions of social judgments
- 5. Rules and prohibitions
- 6. The development of concepts of social convention and coordination of domains
- 7. The development of moral judgments
- 8. Noncognitive approaches to moral development: internalization and biological determinism
- 9. Social judgments and actions: coordination of domains
- 10. Conclusions: interaction, development, and rationality
- References
- Index.
「Nielsen BookData」 より