Curriculum progress 5-16 : school subjects and the National Curriculum debate
著者
書誌事項
Curriculum progress 5-16 : school subjects and the National Curriculum debate
Falmer Press, 1989
- : pbk.
- タイトル別名
-
Curriculum progress five-sixteen
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies and index
内容説明・目次
内容説明
This collection of essays attempts to make accessible the debate on the organization and content of the 5-16 Curriculum to those with an interest in it. Each contributor was invited to identify the unique contribution of his or her subject to the school curriculum and, to a lesser extent, to show how the subject relates to other parts of the curriculum. The book is aimed at teachers, educational policy-makers, headteachers, undergraduate and postgraduate students.
目次
- Mathematics, G.T.Wain
- moral and religious education, Peter Mitchell
- social studies, Paul Armitage
- foreign languages in schools, Brian Page
- English, Robert Protherough
- craft design and technology, John Penfold
- Music, Morilynne J.R.Davies
- geography - new subject, new curricular contributions, Patrick Bailey
- home economics, Margaret Jepson
- history, Elizabeth Foster
- the physical education curriculum from 5-16, Jim Parry
- art and design - a parting of the ways?, Anthony Dyson
- science, John Nellist.
「Nielsen BookData」 より