Hua-yen Buddhism : the jewel net of Indra
著者
書誌事項
Hua-yen Buddhism : the jewel net of Indra
(IASWR series)
Pennsylvania State University Press, c1977
大学図書館所蔵 全13件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Published in cooperation with the Institute for Advanced Studies of World Religions New York, N.Y."--T.p. verso
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Hua-yen is regarded as the highest form of Buddhism by most modern Japanese and Chinese scholars. This book is a description and analysis of the Chinese form of Buddhism called Hua-yen (or Hwa-yea), Flower Ornament, based largely on one of the more systematic treatises of its third patriarch. Hua-yen Buddhism strongly resembles Whitehead's process philosophy, and has strong implications for modern philosophy and religion. Hua-yen Buddhism explores the philosophical system of Hua-yen in greater detail than does Garma C.C. Chang's The Buddhist Teaching of Totality (Penn State, 1971). An additional value is the development of the questions of ethics and history. Thus, Professor Cook presents a valuable sequel to Professor Chang's pioneering work. The Flower Ornament School was developed in China in the late 7th and early 8th centuries as an innovative interpretation of Indian Buddhist doctrines in the light of indigenous Chinese presuppositions, chiefly Taoist. Hua-yen is a cosmic ecology, which views all existence as an organic unity, so it has an obvious appeal to the modern individual, both students and layman.
「Nielsen BookData」 より