Young Hamlet : essays on Shakespeare's tragedies
著者
書誌事項
Young Hamlet : essays on Shakespeare's tragedies
Clarendon Press , Oxford University Press, 1989
大学図書館所蔵 全46件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
内容説明・目次
内容説明
These essays attempt to offer new ideas about Shakespeare's tragedies. The author argues for the primacy of patterns drawn from the most common human experience. Asking why Shakespeare makes Hamlet a student, the first essay, "Growing", proposes a new reading which aims to recover a forgotten older view of the place of the young within the social order. The essays on "Macbeth", "Othello" and "King Lear" give a comparably acute sense of the bearing of these works on ordinary human life, and suggest why they continue to have such a unique psychological appeal. Four of these studies were first delivered as the Lord Northcliffe Lectures for 1988 at University College, London.
目次
- Part 1 Purchasing experience: "Hamlet" - growing
- "Othello" - mixing
- "King Lear" - loving
- "Macbeth" - succeeding. Part 2 Approaches to the tragedies: "Romeo and Juliet" - the nurse's story
- "Hamlet" - a time to die
- textual readings and reading the text of "Hamlet"
- the inaction of "Troilus and Cressida"
- Spanish Othello - the making of Shakespeare's Moor
- two damned cruces - "Othello" and "Twelfth Night".
「Nielsen BookData」 より