Cubism, Stieglitz, and the early poetry of William Carlos Williams
著者
書誌事項
Cubism, Stieglitz, and the early poetry of William Carlos Williams
(Princeton paperbacks)
Princeton University Press, 1978
- : pbk.
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
内容説明・目次
内容説明
Previous studies of William Carlos Williams have tended to look only for the literary echoes in his verse. According to Bram Dijkstra, the new movements in the visual arts during the 1920s affected Williams's work as much as, if not more than, the new writing of the period. Dijkstra catches the excitement of this period of revolutionary art, reveals the interactions between writers and painters, and shows in particular the specific and general impact this world had on Williams's early writings.
目次
PrefaceList of IllustrationsIThe New York Avant Garde, 1910-19173IIThe Poem as a Canvas of Broken Parts47IIIStieglitz82IVThe Evangelists of the American Moment108VDoctor Williams and the New World127VIThe Hieroglyphics of a New Speech145VIIThe Poem as Still-Life161Selective Bibliography199Index211
「Nielsen BookData」 より