The mind and art of Calderón : essays on the Comedias
著者
書誌事項
The mind and art of Calderón : essays on the Comedias
Cambridge University Press, 1988
大学図書館所蔵 全4件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [367]-409
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Don Pedro Calderon de la Barca (1600-81) was, with Lope de Vega, the greatest exponent of Spanish Golden Age drama. Professor Parker's essays are the fruits of a highly distinguished career spanning forty-five years. They provide a wide-ranging survey of Calderon's secular, three-act plays (comedias) through detailed analyses of individual works. The themes found in the plays are studied in relation to the background of ideas in seventeenth-century Spain and to the development of Calderon's own view of the intellectual life and the social, ethical and moral problems of this age. From the tensions of Calderon's early family life and his intellectual struggle with the associated problems, the book passes to the wider tensions in the social and political life of his time, and concludes with a demonstration of how Calderon raises all these human problems onto a wide 'philosophical' level through his use of myths and symbols.
目次
- Author's preface
- Editor's preface
- Introduction
- 1. Stylistic and dramatic craftsmanship
- 2. From experience to myth
- 3. The tensions of social life
- 4. The tensions of public life
- 5. From symbol to myth
- Epilogue
- Notes
- Index.
「Nielsen BookData」 より