A history of children's play : New Zealand, 1840-1950
著者
書誌事項
A history of children's play : New Zealand, 1840-1950
University of Pennsylvania Press, 1981
大学図書館所蔵 全18件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [319]-327
Includes index
内容説明・目次
内容説明
New Zealand children from 1840 to 1890 were subjected to an unusual combination of agrarian existence and an industrial social philosophy in the newly formed schools. When schools became more universal in the expanding industrial society, a new emphasis on the control of children developed, and from 1920 onward, adult supervision in the form of heavily organized sports and playgrounds encroached more and more on the untrammeled freedom of the rural environment.
Returning to his home country of New Zealand, Brian Sutton-Smith documents the relationship between children's play and the actual process of history. Drawing on interviews with hundreds of informants from every province and school district of New Zealand, the author illuminates for the first time the various social, cultural, historical, and psychological context in which children's play occurs. He treats both formal and informal play, as well as the play of both boys and girls.
「Nielsen BookData」 より