Invisible children : who are the real losers at school?
著者
書誌事項
Invisible children : who are the real losers at school?
(Oxford paperbacks)
Oxford University Press, 1989, c1988
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
This account of the state of secondary schooling in Britain is concerned primarily with the plight of "anonymous" pupils who offer neither challenge nor difficulty to their teachers and therefore pass through their schooling largely unnoticed. The author argues in a sequence of case studies that the plight of such pupils is a useful key to understanding some of the shortcomings of secondary education in modern Britain. The text examines what happens when teachers and pupils think highly of one another, and what fails when they do not know each other at all. The author highlights the constraints that thwart teachers' intentions, and questions whether it is possible for successful learning to take place in large, overcrowded classes.
目次
- Part 1: some pupils remembered, others forgotten
- David - lost pupil acknowledged
- Anne and Paul abandoned in Nomansland
- how his teachers relegated Roger
- the over-simplification of Jane. Part 2: observing a crowd in a middle school
- belittled women - the feminist case
- learning in Nomansland - Ginger. Part 3: good circumstances - Annette's dilemma
- class size and stress
- time to think and discuss.
「Nielsen BookData」 より