Content and context of visual arts in the Islamic world : papers from a Colloquium in Memory of Richard Ettinghausen, Institute of Fine Arts, New York University, 2-4 April 1980
著者
書誌事項
Content and context of visual arts in the Islamic world : papers from a Colloquium in Memory of Richard Ettinghausen, Institute of Fine Arts, New York University, 2-4 April 1980
(Monographs on the fine arts, 44)
Published for the College Art Association of America by the Pennsylvania State University Press, 1988
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies
内容説明・目次
内容説明
This volume focuses on the question of meaning in the visual arts of the Islamic world. Twelve essays deal with a wide variety of materials-ceramics, metalwork, stone carving, textiles, manuscript illustration, calligraphy, and the forms and decorations of architecture-and the topics covered range in date from the seventh to the seventeenth centuries. Some focus on the formal transformations of themes, objects, or motifs in the context of Islamic civilization. Others explore the factors that have shaped the aesthetic perceptions of Islamic artists and patrons. In their search for the fundamental assumptions that shaped the character of Islamic art, the authors utilize a wide variety of primary sources, from historical chronicles and literary tests to monumental inscriptions and numismatics.
「Nielsen BookData」 より