Hauptmann, Wedekind and Schnitzler
著者
書誌事項
Hauptmann, Wedekind and Schnitzler
(Macmillan modern dramatists)
Macmillan, 1989
- : pbk
大学図書館所蔵 全7件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 163-167
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This study looks at the work of three German language dramatists, Gerhart Hauptmann, Arthur Schnitzler and Frank Wedekind. These three figures are regarded as the most important German-language dramatists between Ibsen and Brecht. Together, their work provides a representative picture of drama in Germany/Austria in the period 1889-1914, when Vienna and Berlin enjoyed a heyday of literary and cultural activity. These dramatists dealt with the crucial social questions of the period, and in this study Peter Skrine looks at their treatment of youth, sex, marriage, communication, city life, technological change and the moral, social and personal choices facing the thinking person in the late 19th and early 20th century.
目次
- Part I Hauptmann: Hauptmann on theatre
- before sunrise
- the reconciliation
- lonely lives
- the weavers
- the Silesian plays
- the Berlin plays
- before sunset. Part 2 Wedekind: Wedekind on theatre
- spring awakening
- Lulu
- Marquis von Keith
- the tenor
- Hidalla. Part 3 Schnitzler: Schnitzler on theatre
- Anatol
- Liebelei
- the round dance
- the one-act plays
- the darker plays
- the plays in translation
- notes on producers, actors and theatres.
「Nielsen BookData」 より