Theories of mass communication
著者
書誌事項
Theories of mass communication
Longman, c1989
5th ed
- : pbk
大学図書館所蔵 全30件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies and index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
: pbk ISBN 9780582998704
内容説明
This, the fifth edition of this text, deals with the relevance to mass communication of classical sociological and psychological theories. The first edition since 1982, it has been revised and rewritten in order to reflect current concerns. All of the data has been updated and there are new sections on important topical issues, such as differences in social characteristics among various categories of people.
目次
- Stages in the development of human communication
- the emergence of the mass press
- the development of motion pictures
- the establishment of the broadcase media
- the mass media as social systems
- mass society and the magic bullet theory
- theories of selective influence
- socialization and theories of indirect influence
- mass communication and the construction of meaning
- theoretical strategies for persuasion
- media system depending theory
- emerging media systems.
- 巻冊次
-
ISBN 9780801300073
内容説明
This bestselling text locates specific issues in classical sociological and psychological theories and links them to mass communication, identifying various ways in which both individuals and society itself depend on information provided by mass communication.
「Nielsen BookData」 より