Everybody counts : a report to the nation on the future of mathematics education
著者
書誌事項
Everybody counts : a report to the nation on the future of mathematics education
National Academy Press, 1989
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 99-113
内容説明・目次
内容説明
Mathematics is the key to opportunity. No longer only the language of science, mathematics is now essential to business, finance, health, and defense. Yet because of the lack of mathematical literacy, many students are not prepared for tomorrow's jobs. Everybody Counts suggests solutions. Written for everyone concerned about our children's education, this book discusses why students in this country do not perform well in mathematics and outlines a comprehensive plan for revitalizing mathematics education in America, from kindergarten through college.
single copy, $8.95; 2-9 copies, $7.50 each; 10 or more copies, $6.95 each (no other discounts apply)
Table of Contents
FRONT MATTER
OPPORTUNITY
HUMAN RESOURCES
MATHEMATICS
CURRICULUM
TEACHING
CHANGE
ACTION
REFERENCES
目次
- 1 FRONT MATTER
- 2 OPPORTUNITY
- 3 HUMAN RESOURCES
- 4 MATHEMATICS
- 5 CURRICULUM
- 6 TEACHING
- 7 CHANGE
- 8 ACTION
- 9 REFERENCES
「Nielsen BookData」 より