The lyric and modern poetry : Olson, Creeley, Bunting
著者
書誌事項
The lyric and modern poetry : Olson, Creeley, Bunting
(American university studies, Series IV,
P. Lang, c1988
大学図書館所蔵 全9件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [205]-210
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The lyric poem has long been considered a timeless form, and rigid lyric conventions inform most modern poetry and criticism. Yet these conventions are not indicative of anything essentially poetic; rather, they hide our culture's fundamental contempt for poetry, our refusal to take it seriously. They can help even a great poet to dismiss his own work as unimportant, as in the case of W.H. Auden; or they can provide the focus for an all-out attack on the Western metaphysical tradition, as in the case of Charles Olson. Because poets like Olson, Robert Creeley, Basil Bunting, and Louis Zukofsky question the assumptions most central to a lyric genre, it is their writing that best exposes, and best resists, our deep distrust of poetry.
目次
Contents: A deconstruction of lyric conventions, especially the convention of timelessness - The first book to consider, in these terms, modern poets like Olson, Creeley, and Bunting.
「Nielsen BookData」 より