Music and society : the politics of composition, performance, and reception
著者
書誌事項
Music and society : the politics of composition, performance, and reception
Cambridge University Press, 1987
- :
- : pbk
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全24件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies and index
内容説明・目次
内容説明
This provocative volume of essays is now available in paperback. The contributors to this volume - musicologists, sociologists, cultural theorists - all challenge the view that music occupies an autonomous aesthetic sphere. Recently, socially and politically grounded enterprises such as feminism, semiotics and deconstruction have effected a major transformation in the ways in which the arts and humanities are studied, leading in turn to a systematic investigation of the implicit assumptions underlying the critical methods of the last two hundred years. Influenced by these approaches, the writers here question a prevailing ideology that insists there is a division between music and society and examine the ways in which the two do in fact interact and mediate one another within and across socio-cultural boundaries.
目次
- List of illustrations
- Introduction
- Acknowledgments
- Foreword: the ideology of autonomous art Janet Wolff
- 1. The blasphemy of talking politics Bach Year Susan McClary
- 2. Music, domestic life and cultural chauvinism: images of British subjects at home in India Richard Leppert
- 3. On grounding Chopin Rose Rosengard Subotnik
- 4. Towards an aesthetic of popular music Simon Frith
- 5. Music and male hegemony John Shepherd
- 6. The sound of music in the era of its electronic reproducibility John Mowitt
- Index.
「Nielsen BookData」 より