The evolution of American television
著者
書誌事項
The evolution of American television
Sage Publications, c1989
- :
- : pbk
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 289-302
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
American television has undergone many changes during the last decade -- a continually declining network share of audience, even while the audience for television as a whole increased; an escalation in network competition; and the increasing popularity of cable television and videocassette recorders. What have these changes meant for our most powerful mass medium?
In The Evolution of American Television George Comstock goes beyond his seminal work Television in America to explore the vast changes in television in recent years. Comstock examines television as not simply entertainment nor information, but an institution that is some of both at all times, and an enormous influence on American lives.
`an elegant and impressive work...' -- Everette Dennis, Columbia University
目次
The Paradigm
The TV Experience
Evolution Not Revolution
The Main Source
Political Influence
Entertainment as Information
Growing Up
Impact
「Nielsen BookData」 より