Just-in-time : a global status report
著者
書誌事項
Just-in-time : a global status report
IFS Publications , Springer-Verlag, 1989
- : IFS
- : Berlin
- : New York
大学図書館所蔵 全17件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
内容説明・目次
内容説明
JIT - a management approach to ensure that the right quantities of raw materials/products are purchased and made at the right time and quality, and that there is no waste. JIT is a management philosophy that was originally imported and adopted piecemeal from the Japanese. More recently, companies have taken an integrated approach to JIT techniques, and it is this 'complete' philosophy that is now meeting with considerable success. This text starts by looking at a definition of JIT as well as early misconceptions but concentrates in the main on JIT implementations in Japan, the USA and the UK. The authors have put considerable emphasis on case study material giving the reader the advantage of learning from manufacturers who have already successfully adopted it, examining the advantages and disadvantages it offers. The book also includes a section on how to implement a JIT programme illustrated at each stage with mini case-study examples.
目次
Contents: Preface.- JIT: A revolution in customer care and manufacturing cost reduction.- JIT in Japan.- JIT in the United States.- JIT in the United Kingdom.- JIT in Europe.- Implementation Strategies for JIT. A journey without end.- Bibliography.- Glossary.
「Nielsen BookData」 より