Harold Pinter : towards a poetics of his plays
著者
書誌事項
Harold Pinter : towards a poetics of his plays
(American university studies, series IV . English language and literature ; v. 44)
P. Lang, c1989
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [221]-253
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Pinter's dramatic figures are curiously perspectival creatures who exist on several levels at once, and who by virtue of the deliberate distortion that went into their creation show close affinities with Mannerism. Harold Pinter: Towards a Poetics of His Plays examines Pinter's stage plays from The Room to One for the Road, as well as several plays for radio and television, by focusing on their Mannerist traits; it presents its conclusions within the larger context of an inquiry into the principles and rules that can be said to inform Pinter's open drama.
目次
Contents: This is the first study of Pinter to take seriously the Mannerist dimension of the British dramatist's work. It focuses on competing coherences and shifting perspectives in order to lay the groundwork for a poetics of the plays.
「Nielsen BookData」 より