French women novelists : defining a female style
著者
書誌事項
French women novelists : defining a female style
Macmillan, 1989
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes index
Bibliography: p. 208-216
内容説明・目次
内容説明
The author in this book discusses whether there is a female style of writing and how it may be related to concepts of "difference". She examines how French, English and American theories of how women's creative imagination and use of language may differ from conventional literary norms in relation to the work of five of the best 20th century French women novelists. Although their attitudes towards the idea of "writing as a women" vary widely, Colette, Nathalie Sarraute, Marguerite Yourcenar, Marguerite Duras and Monique Wittig all share a rejection of rigid sexual roles, fixed literary forms and traditional moral concepts. The author has also written "Camus", "Proust", "Paul Nizan - Ecrivain" and "The Writings of Camera Laye".
目次
- Ideas of difference
- theories of language
- forms and themes
- Colette
- Nathalie Sarraute
- Marguerite Yourcenar
- Marguerite Duras
- Monique Wittig
- is there a conclusion?.
「Nielsen BookData」 より