Confirmation learning theory
著者
書誌事項
Confirmation learning theory
(American university studies, . Series 8,
P. Lang, c1989
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographies and index
内容説明・目次
内容説明
This work presents a cognitive and deterministic theory of learning and a related theory of performance. The authors assume that the organism is a logical system whose behavior is governed by its anticipation of the future, that this anticipation, called the expectancy, is the basic learning event, that the expectancy arises within a quasi-linguistic representational system, that the organism's confidence in the expectancy changes during learning, and that the strength of the expectancy in real organisms is subjective probability. Carnap's lambda-system of inductive logic is used as an approximation of subjective probability. Formulas from this framework are applied to conditioning, partial reinforcement, and other experimental data.
目次
Contents: A precise definition of the expectancy is given and a method of measuring its strength is described. These formulations achieve quantitative predictions of performance in conditioning, latent inhibition, latent extinction, sensory preconditioning, reversal learning, and partial reinforcement experiments.
「Nielsen BookData」 より