Practitioners changing special education
著者
書誌事項
Practitioners changing special education
(Making the special schools ordinary? / edited by Derek Baker and Keith Bovair, v. 2)
Falmer Press, 1990
- : pbk
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 237-241
Includes index
内容説明・目次
目次
- Part 1: Choices - the integration of the physically disabled pupils at Impington Village College, Aileen Webber
- the closure of the special school, Jim Crawley. Part 2 Curricular: teaching in a psychiatric unit, Deidre Leach
- recording the achievements of pupils, Mike Conquest et al
- teaching mathematics to pupils with severe learning difficulties, Robert Ashdown and Kathleen Devereux
- a teaching machine for active learning, Mike Swift
- more than music - music therapy in the special school, Sean McCavera. Part 3 Integration and support: a decade of support - one school's practice, David Smith and Patricia Keogh
- developing a regional resource - an advisory teacher support network, Peter Avis and Mike Wright
- integration of a special school - the John Watson School, Diane Wilson
- the development of a special needs support centre (SNSC), Lesley Roswell
- towards a unified approach in a multi-displinary setting, Stan Forster
- from special needs to special teaching - a new direction in classroom support, Andy Redpath and Brian Steedman
- the Sedgemoor Centre - striving to be special, John V.d'Abbro
- integration through physical education, David Stewart
- bridging the gap in Cheshire, Norman Butt. Part 4 Comparative: special education - a view from the United States, Helen King and Murray Morrow Jr
- teaching special needs children - a comparison of two systems, Sharon Crean.
「Nielsen BookData」 より