The poetics of Yury Olesha
著者
書誌事項
The poetics of Yury Olesha
(University of Florida monographs, Humanities ; no. 63)
University of Florida Press, c1989
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 147-157
Includes index
内容説明・目次
内容説明
In this reading of the works of Soviet author Yury Olesha, a member of the group of avant-garde writers who survived both revolution and brutal purges, Peppard employs techniques developed by Soviet critic Mikhail Bakhtin to examine Olesha's writings. Many of these works, especially what Peppard calls Olesha's metafictional masterpiece, ""Envy"", embody the ""carnival"" tradition. Peppard aims to give an analysis of Bakhtin's and Olesha's carnival cosmos, with its images of macabre destruction, outrageous suspensions of disbelief and banal horror. Peppard interweaves the writer's interest in the circus, carnivals and soccer with a discussion of these motifs in his fiction, capturing the connection between the carnival ambience of Olesha's world and the carnival essence of his works. Peppard discovers the fundamental poetic congruity that informs the work of this figure in Soviet literature, and he aims to establish Olesha as a significant contributor to the struggle waged by such writers as Zamyatin, Bely and Shklovsky to redefine and reform the genetic canons laid down by 19th century predecessors.
「Nielsen BookData」 より