Planning and marketing conferences and workshops : tips, tools, and techniques
著者
書誌事項
Planning and marketing conferences and workshops : tips, tools, and techniques
(Jossey-Bass higher education series)(The Jossey-Bass management series)
Jossey-Bass, 1990
1st ed
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 209-212) and index
内容説明・目次
内容説明
A hands-on, how-to guide for planning and marketing high-quality conferences, meetings and workshops - offering more than 170 practical, easy-to-implement tips that apply to all kinds of conferences and workshops. The book includes such features as sample dialogues for conducting telephone interviews with potential attendees, step-by-step advice on how to merge lists in a computer data base, sample contracts for securing meeting places and services, and guidelines for designing conference and workshop evaluations.
目次
- 14 steps to successful conferences and workshops
- planning dynamic programmes - 18 tips for programme design and development
- reaching potential participants - 34 tips for mailing list selection, maintenance and tracking
- establishing a quality image - 31 tips for graphic design, typesetting and printing
- predicting costs and revenues - 28 tips for developing accurate and realistic budgets
- negotiating favourable contracts - 17 tips for securing meeting space, lodging and meals
- evaluating and improving programmes - 18 tips for determining whether programmess are achieving goals and expectations
- staying on the cutting edge - 26 tips for conducting ongoing market research and analysis
- building professional knowledge and skills - key resources and readings for conference and workshop planners.
「Nielsen BookData」 より