Public management strategies : guidelines for managerial effectiveness
著者
書誌事項
Public management strategies : guidelines for managerial effectiveness
(The Jossey-Bass public administration series)
Jossey-Bass, 1990
大学図書館所蔵 全14件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 217-230
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This book offers advice for effectively setting and implementing a strategic agenda in the face of legal mandates, political pressures, and bureaucratic limitations imposed on the public sector. It shows how to use a variety of management activities - including budgeting, gathering information, designing organizational structures, and marketing - as tools for advancing the strategic objectives of a public organization.
目次
PrefaceThe Authors 1. Understanding the Political Context of Public Management 2. The Foundations of Strategic Public Management 3. Managing Financial Resources: Looking Beyond the Budget 4. Marketing Strategies for Public Organizations 5. Managing Information Resources Strategically 6. Organization Design and Reorganization as Strategic Tools 7. Managing Interorganizational Relationships 8. Fostering Innovation in Government Conclusion: The Strategic Public Manager.
「Nielsen BookData」 より