Human value management : the value-adding human resource management strategy for the 1990s
著者
書誌事項
Human value management : the value-adding human resource management strategy for the 1990s
(The Jossey-Bass management series)
Jossey-Bass Publishers, c1990
1st ed
大学図書館所蔵 全12件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Demonstrates how HR managers can play a more integral and dynamic role in their companies' growth by running human resources like a business. Shows how to shift focus from the administration of traditional personnel programs to proactive support for organizational goals.
目次
Preface
The Author
1. Changing Perceptions About Human Resource Management
2. The New Laws of the Marketplace: Evolutionary Change at a Revolutionary Speed
3. Human Value Management: The Strategy for the Next Decade
4. A Strategic Plan for Effective Human Value Management
5. Creating a New Vision for Human Resources
6. Repositioning Human Resources
7. Researching and Developing Markets for Human Resources
8. Assessing the Human Resource Capacity of the Organization
9. Deciding and Acting on Key Success Points and Options
10. Evaluating the Value-Added Effects of Human Resources
11. Conclusion: The Present and Future States of Human Value Management
Index
「Nielsen BookData」 より