Problem solving models of scientific discovery learning processes
著者
書誌事項
Problem solving models of scientific discovery learning processes
(Europäische Hochschulschriften = Publications universitaires européennes = European university studies, ser. 11 . Education = Pëdagogie = Pädagogik ; v. 425)
P. Lang, c1990
大学図書館所蔵 全11件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally presented as the author's thesis (Ph.D.)--Universität Freiburg, 1989
Bibliography: p. 156-161
内容説明・目次
内容説明
Generation and testing of hypotheses are central aspects of the process of scientific discovery. In instructional contexts, students can acquire a basic understanding of these concepts by means of scientific discovery learning. In order to study the mechanisms that underly students' ability to generalize from specific observations and to use these hypotheses to derive predictions, observations on students working in a computerized discovery learning environment for geometrical optics are analyzed. In addition, cognitive simulation programs taking the form of production systems are developed to capture the central aspects of students' discovery learning strategies. These task-specific models are discussed within the framework of general computational theories of human inductive learning.
目次
Contents: Hypothesis generation and testing as problem solving - The discovery learning program REFRACT - Analysis of students' verbal protocols - Task analysis - Computer models of hypothesis-driven discovery learning.
「Nielsen BookData」 より