Varieties of thinking : essays from Harvard's Philosophy of Education Research Center
著者
書誌事項
Varieties of thinking : essays from Harvard's Philosophy of Education Research Center
(Philosophy of education research library)
Routledge, 1990
大学図書館所蔵 全23件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
A collection of essays discussing the philosophical perspectives of thinking and education, this book considers such subjects as the development of education, the role of micro-computers in science education and theories of education.
目次
- Problem theory, D.N.Perkins
- understanding critical thinking, Kenneth Hawes
- representation, comprehension, and competence, Catherine Z.Elgin
- the power and the peril of the particular - thoughts on a role for microcomputers in science and mathematics education, Judah L.Schwartz
- thinking on paper - a philosopher's look at education, V.A.Howard
- computers at school?, Israel Scheffler
- the design process, Donald A. Schon will education contain fewer surprises for students in the future, Paul Wagner.
「Nielsen BookData」 より