New movements in the study and teaching of history
著者
書誌事項
New movements in the study and teaching of history
Indiana University Press, [1970]
大学図書館所蔵 全6件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
収録内容
- Change and the curriculum, by M. Ballard
- World history in the schools, by W. McNeill
- Prejudice and the teaching of history, by C. L. Hannam
- Black history, by D. W. Hoover
- Widening our historical horizon, by A. Toynbee
- Twentieth-century history, by D. C. Watt
- Economic history, direct and oblique, by P. Mathias
- Population family and household, by E. A. Wrigley
- Local history, by R. Douch
- American history, by M. Cunliffe
- History and the social sciences, by D. Heater
- History and biology, by C. D. Darlington
- Piaget and thinking in history, by R. N. Hallam
- The project method, by S. Ferguson
- The uses and abuses of examinations, by W. Lamont
- Original sources in the classroom, by P. Bamford
- A practical approach, by C. C. Bayne-Jardine
- What sort of history should we teach? By G. R. Elton