Yeats & the poetry of death : elegy, self-elegy, and the sublime
著者
書誌事項
Yeats & the poetry of death : elegy, self-elegy, and the sublime
Yale University Press, c1990
- : hbk
- タイトル別名
-
Yeats and the poetry of death
大学図書館所蔵 全30件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 207-236) and index
内容説明・目次
内容説明
"Man has created death", wrote Yeats, and in this book Jahan Ramazani argues that the effort to create and recreate death is the major impulse of Yeats' poetry. According to Ramazani, death was Yeats' muse, and his best poems are his vexed meditations on loss, ruin, and oblivion. Ramazanu reviews Yeats' elegies, his self-elegies, and his poems in the sublime mode, as well as his work in such related modes as love lyric and prophecy, carpe diem and the curse. Balancing genre criticism with close revisionist readings of individual poems, he traces interrelations between the lyrics and the traditions that inspired them. Ramazani interprets the psychological, ontological, and rhetorical patterns and intricacies of the poet's responses to the "great night". He analyzes Yeats' contributions to the Romantic and modern poetry of death by drawing on a variety of theorists, including Freud and Heidegger, Levi-Strauss and Blanchot, Adorno and de Man.
「Nielsen BookData」 より