Dallapiccola on opera
著者
書誌事項
Dallapiccola on opera
(Musicians on music, no. 4 . Selected writings of Luigi Dallapiccola ; v. 1)
Toccata Press, 1987
- pbk
- タイトル別名
-
Literary works. Selections. English (Toccata)
Parole e musica
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Translated from the Italian
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Brings out Dallapiccola's enduring importance as critic as well as composer.
The Italian composer Luigi Dallapiccola [1904-75] always characterised himself as a `man of the theatre', and Il Prigioniero [The Prisoner] has been performed more often than any other Italian opera since Puccini. Dallapiccola on Opera, the first collection of his writings to appear in English, proves that he was also an inspired essayist and critic. To the directness and psychological insight of his narrative style, Dallapiccola adds probing observation of details in the critical texts that form the core of this book. Whether writing about familiar masterpieces like Mozart's Don Giovanni and Verdi's Falstaff, Mussorgsky's Boris Godunov and Debussy's Pelleas et Melisande, or discussing such great but problematic works as Monteverdi's Il Ritorno di Ulisse in patria, Busoni's Doktor Faust and Verdi's Simon Boccanegra, Dallapiccola illuminates fundamental, previously unnoticed dramatic and musical aspects.
「Nielsen BookData」 より