Health marketing and consumer behavior : a guide to basic linkages
著者
書誌事項
Health marketing and consumer behavior : a guide to basic linkages
Haworth Press, c1985
- pbk.
大学図書館所蔵 全2件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
"Has also been published as Health marketing quarterly, volume 3, number 1, fall 1985"--T.p. verso
Includes bibliographies
内容説明・目次
内容説明
Marketing professionals explore the key factors in the relationship between effective marketing and consumer satisfaction in this insightful guide. They address consumer motivation in seeking health care services, ethical appraisal of marketing plans, and patient perceptions of health services.
目次
Contents Preface
Criteria in Selecting a Health Service Organization
Wanted: A Practical Approach to Health Care Marketing Ethics
Definitions of the Quality of the Medical Care: A Strategy for Segmentation of the Health Care Market
Marketing Medical Services: How Patients View Physicians
The Richmond Academy of Medicine Membership Survey: Physician Attitudes and Perceptions
Perspectives from Users of Obstetric Services: Implications for Providers
Open Wide: An Examination of How Patients Select and Evaluate Their Dentist
Major Factors Affecting Dental Consumer Satisfaction
Getting Your House in Order with Internal Marketing: A Marketing Prerequisite
Health Marketing and Sales Distribution Software Related to Computer User Satisfaction
「Nielsen BookData」 より