Early medieval
著者
書誌事項
Early medieval
(The Herbert history of art and architecture)
Herbert, 1990
- 統一タイトル
-
Kunst des frühen Mittelalters
大学図書館所蔵 全3件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Originally published: London : Weidenfeld and Nicolson, 1974
Translation of: Kunst des frühen Mittelalters
Bibliography: p. 188-189
Includes index
内容説明・目次
内容説明
The five centuries of early medieval art, from the sixth to the eleventh, was the period of transition in which European art of the Middle Ages was born. Although the period lacks unifying characteristics, four artistic centres are clearly discernible - Irish, Anglo-Saxon, Carolingian and Ottonian. The monastic artist-scholars of these centres left a vast heritage of illuminated manuscripts. But their boundless sylistic explorations, like the Lindisfarne Gospels, are not the only flowering of early medieval art, which encompasses also the work of master craftsmen such as those who designed and cast the magnificent doors at Hildesheim. Although Charlemagne's Chapel Royal at Aachen is one of the few buildings left from this period, the surviving gems of the allied architectural arts of mosaic, carving and fresco give us some idea of the glories of the age.
目次
- Hiberno-Saxon manuscript illumination
- Carolingian culture
- Carolingian manuscript illumination
- Carolingian sculpture and metalwork
- art around the year 1000
- Ottonian architecture
- Ottonian painting
- Ottonian sculpture and metalwork
- Spanish apocalypses
- Anglo-Saxon illumination.
「Nielsen BookData」 より