Cognition, education, and multimedia : exploring ideas in high technology
著者
書誌事項
Cognition, education, and multimedia : exploring ideas in high technology
L. Erlbaum, 1990
- タイトル別名
-
Cognition, education & multimedia
大学図書館所蔵 全25件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Cover title: Cognition, education & multimedia
Includes bibliographical references and indexes
内容説明・目次
内容説明
Computers have become a topic of concern, debate, argument, dogmatism, and inquiry among a variety of people who are interested in the fate and effectiveness of the educational system. This book presents working hypotheses of ways in which computers may fit into and/or transform classroom education. Through the exploration of learning and cognitive theory as it infuses technological developments, this volume promises to illuminate a number of important issues, including experiential learning and nontraditional computer-based instruction.
目次
Contents: Introduction. P.M. Gildea, G.A. Miller, C.L. Wurtenberg, Contextual Enrichment by Videodisc. C. Chomsky, Books on Videodisc: Computers, Video, and Reading Aloud to Children. V.L. Hanson, C.A. Padden, Computers and Videodisc Technology for Bilingual ASL/English Instruction of Deaf Children. J.T. Guthrie, M.J. Dreher, Literacy as Search: Explorations Via Computer. J.D. Bransford, R.D. Sherwood, T.S. Hasselbring, C.K. Kinzer, S.M. Williams, Anchored Instruction: Why We Need It and How Technology Can Help. D. Nix, Should Computers Know What You Can Do With Them? R.J. Spiro, J-C. Jehng, Cognitive Flexibility and Hypertext: Theory and Technology for the Nonlinear and Multidimensional Traversal of Complex Subject Matter.
「Nielsen BookData」 より