Hearing the voice of the market : competitive advantage through creative use of market information
著者
書誌事項
Hearing the voice of the market : competitive advantage through creative use of market information
Harvard Business School Press, c1991
大学図書館所蔵 全33件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
More than ever before, companies must listen to and correctly interpret the voice of the market. They must be fully attuned to the signals that come from customers, dealers, and competitors in order to make the right decisions. Firms that lose touch with the market, that either ignore or misinterpret its meaning, will fail in today's competitive environment. This book provides guidance on how managers may make better use of market information. It argues that market research on its own is not enough, and that an intelligent system of interpreting and using market research information is required.
目次
- Part 1 The problem of market information and decision making
- when customers speak and firms don't hear
- the inquiry centre
- the true customers of market research. Part 2 Doing useful research
- the market research process
- research use technology. Part 3 Competent curiosity and playfulness
- intelligence - how we know we know
- structuring queries
- data - clues from the market. Part 4 Encountering analyses and breaking through biases
- knowledge and wisdom - entering the world of the information user
- implementing the inquiry centre concept
- learning.
「Nielsen BookData」 より