Chaucer's Knight's tale and theories of scholastic psychology
著者
書誌事項
Chaucer's Knight's tale and theories of scholastic psychology
University of South Florida Press, c1990
- :
- : pbk
大学図書館所蔵 全26件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 338-355
Includes indexes
内容説明・目次
内容説明
Lois Roney reads the "Knight's Tale" as a pagan romance in which Chaucer has embedded a discussion of the theories of universal human nature and language use current in his day. In the persons of the two young knights, he brings to life the rival scholastic theories of psychology, the Aristotelian-Thomist in Arcite, the Augustinian-Franciscan in Palamon. In Theseus, Chaucer brings to life his own Christian humanist theory of universal human nature, concerned with human freedom and responsibility on the one hand and on the other, with the validity of figurative language to evoke Christian truths. He thus begins the "Canterbury Tales" by putting forward a complete theory of human nature and language use, which he apparently then tests out in the tales and the linking narratives. Roney suggests that we should consider Chaucer a major scholastic philosopher who added subjectivity and the value of worldly experience to the universal psychologies of his day, and who used language figuratively rather than literally.
「Nielsen BookData」 より