The modernist Shakespeare : critical texts in a material world
著者
書誌事項
The modernist Shakespeare : critical texts in a material world
Clarendon Press , Oxford University Press, 1991
大学図書館所蔵 全49件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [247]ー257
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Every epoch recreates its classic icons - and for literary culture, none is more central nor more protean than Shakespeare. Even though finding the "authentic" Shakespeare has been a goal of scholarship since the eighteenth century, Shakespeare has always been constructed as a contemporary author. This book charts the construction of Shakespeare as a twentieth-century Modernist text. By deploying a materialist analysis that recognizes the importance of formal, aesthetic categories for literary criticism this theoretically informed case study shows how Shakespeare was re-written through re-reading. It describes the removal of literary criticism from the public sphere into the professionalized academy and the subsequent migration of culture into the academy where it co-exists uneasily with professionalist positivism. These interactions resulted in the Modernist Shakespeare of G. Wilson Knight, E. M. W. Tillyard, and American and British New Critics and still conditions the post-modernist Shakespeare output of contemporary feminists, deconstructors, and new historicists.
目次
- Modernizing Shakespeare - the rise of professionalism
- constructing the modenist paradigm - G. Wilson Knight's spatial hermeneutics
- the new critical Shakespeare - the tensions of utility
- professionalism, nationalism, modernism - the case E.M.W. Tillyard
- towarsd the post-modern Shakespeare - contemporary critical trends.
「Nielsen BookData」 より