Children's minds
著者
書誌事項
Children's minds
Norton, 1979, c1978
- pbk
大学図書館所蔵 全19件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. [158]-162
Includes bibliographical references and index
内容説明・目次
内容説明
Developmental psychologist Margaret Donaldson shows that much of the intellectual framework on which we base our teaching is misleading. We both underestimate the astonishing rational powers of young children and ignore the major stumbling block that children face when starting school.
Given a setting and a language that makes sense to them in human terms, very young children can perform tasks often thought to be beyond them. The preschool child learns everything in a human situation. Only in school is he asked to acquire skills-reading, writing, arithmetic-isolated from a real-life context. This transition is difficult.
The author suggests a range of strategies that parents and schools can adopt to help children. She argues that reading is even more important than we have thought it to be, since learning to read ca actually speed children through the crucial transition.
This book is an essential source of guidance for parents and all who contribute to a child's education.
「Nielsen BookData」 より