Tradition and desire : from David to Delacroix
著者
書誌事項
Tradition and desire : from David to Delacroix
(Cambridge studies in French)(Cambridge paperback library)
Cambridge University Press, 1987, c1984
- : pbk.
並立書誌 全1件
大学図書館所蔵 全8件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 216-223
Includes index
内容説明・目次
内容説明
In this highly original book Norman Bryson applied 'structuralist' and 'post-structuralist' approaches to French Romantic Painting. He considers the work of David, Ingres and Delacroix as artists who found themselves within an artistic tradition that had nothing creative to offer them.
目次
- List of illustrations
- Preface
- Acknowledgements
- 1. Tradition and its discontents
- 2. David and the problem of inheritance
- 3. Mortal sight: The Oath of the Horatii
- 4. Visionary delays: Ingres in the atelier of David
- 5. Tradition and desire
- 6. Desire in the Bourbon library
- Epilogue
- Notes
- Index.
「Nielsen BookData」 より