Primary teaching how it is : a narrative account
著者
書誌事項
Primary teaching how it is : a narrative account
David Fulton, 1991
大学図書館所蔵 全1件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliography:p136-142. and index
内容説明・目次
内容説明
The book examines important aspects of primary teachers' experience by drawing on the author's analysis of nearly a thousand accounts of classroom events told by 123 teachers. Through their stories a clear picture is built up of how teachers see teaching. Most primary teachers cannot easily see each other at work. However it is possible to read of other teachers' experiences. This confirms, extends and illuminates one's own experience. "Primary Teaching: How It Is" presents and analyzes teachers' experience and views of children, planning, children's learning, classroom events and dealing with parents. The fundamental basis of the book is innovative - using a systematic analysis of teachers' narrative accounts to examine their perspectives on teaching.
目次
- Teachers' culture and narratives
- outstanding children
- breakthroughs in learning
- playing it by ear
- disasters and humour
- awkward parents
- how teachers see teaching.
「Nielsen BookData」 より