Comics as culture
著者
書誌事項
Comics as culture
University Press of Mississippi, c1990
- : pbk
大学図書館所蔵 全15件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 161-168
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Comics and cartoons are ingrained in American life.
One critic has called comic books ""crude, unimaginative, banal, vulgar, ultimately corrupting."" They have been regarded with considerable suspicion by parents, educators, psychiatrists, and moral reformers. They have been investigated by governmental committees and subjected to severe censorship.
Yet more than 200 million copies are sold annually. Upon even casual examination BLONDIE, ARCHIE, MARY WORTH, THE WIZARD OF ID, and SHOE--among the many comic strips--will be found to support some commonly accepted notion or standard of society.
Why do comics both amuse and arouse controversy? Here is an attempt at an answer in a sharp-eyed comic-book lover's probing look at this step-child genre. He finds comics both loved and hated, relished and sneered at. In their relying on dramatic conventions of character, dialogue, scene, gesture, compressed time, and stage devices, he finds the comics close to the drama but probably closer kin to the movies.
「Nielsen BookData」 より