Working for the Japanese : myths and realities : British perceptions
著者
書誌事項
Working for the Japanese : myths and realities : British perceptions
Macmillan, 1991
大学図書館所蔵 全69件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 258-262
Includes index
内容説明・目次
内容説明
Over 100 British executives have contributed to this study of what it's really like to work for a Japanese company. Media beliefs about the Japanese in Britain suggest that they are obsessed with long-term planning and concensus decision-making, that all the bosses are Japanese, that all decisions are made in Tokyo, and that uniforms and exercises are compulsory. Dr Jones' findings question these 'myths' arguing that the Japanese have shown a remarkable adaptability to local conditions.
目次
- The theory of Japanese management - the origins of the myths
- Japanese enterprise overseas
- Japanese companies come to Britain
- working for Japanese companies in Britain today - myths and realities
- working for Japanese companies in Britain in the future
- Toyota comes to Britain. Appendices: Strategy for British executives to make the most out of working for Japanese companies in Britain
- glossary of words and phrases in common usage in Japanese companies in Britain
- a brief guide to Japanese business etiquette for British executives
- notes and advice from executive search consultants currently working with Japanese clients in Britain
- survey of British executives with Japanese companies in Britain - the quantitative results.
「Nielsen BookData」 より