The National curriculum
著者
書誌事項
The National curriculum
(Bedford Way papers, 33)
Kogan Page, 1988
大学図書館所蔵 全5件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references
First published in 1988 by the Institute of Education,University of London
内容説明・目次
内容説明
The nine contributors to this book - all members of the teaching staff at the Institute of Education - subject the National Curriculum policy to urgent critical examination. They assess its chances of achieving the Government's aims of providing "a better education". The contributors look in vain to the new proposal for an intellectually satisfying account of the general aims of education and with concern at the changes to the character of school education which may ensue.
目次
- Ideologies of education
- the National Curriculum - an historical perspective
- the models of a National Curriculum - origins and interpretation
- National Curriculum policy - coherence and progression
- what exams would mean for primary education
- teacher professionalism and the National Curriculum
- running up the down escalator - crisis management as curriculum management
- the National Curriculum and special educational needs
- an unconstitutional National Curriculum.
「Nielsen BookData」 より