Classroom nonverbal communication
著者
書誌事項
Classroom nonverbal communication
(International library of psychology)
Routledge, c1991
大学図書館所蔵 全29件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. [166]-182) and index
内容説明・目次
内容説明
Non-verbal signals are less easily controlled than words and thus, potentially, offer reliable information to both teachers and children on each other's true intentions. But such signals are also more ambiguous than words, and this makes them valuable when teachers or children wish to send a message they do not want challenged. Even so, misunderstandings can occur, for example, between different ethnic groups. This study explores how children's skill in using and understanding non-verbal signals increases with age. A detailed coverage of teachers' and children's signals leads on to a survey of how teachers acquire non-verbal skills and gain effective training. "Classroom Non-Verbal Communication" aims to provide a comprehensive survey of these areas for staff involved in the initial and in-service training of teachers and in staff development.
目次
- The classroom context
- children's non-verbal abilities and their development
- signals of dominance and uncertainty
- attention, positive and negative
- conveying enthusiasm
- interpersonal distance and classroom layout
- the use of space
- differences between groups
- implications for teacher training.
「Nielsen BookData」 より