Cultural studies and language learning : a research report
著者
書誌事項
Cultural studies and language learning : a research report
(Multilingual matters / series editor, Derrick Sharp, 63)
Multilingual Matters, c1991
大学図書館所蔵 全37件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Bibliography: p. 401-404
Includes index
内容説明・目次
内容説明
This is an account of a major research project which studies the contribution of foreign language teaching to learners' perceptions of and attitudes towards the people and way of life whose language they are learning. Teaching and learning in the secondary school were investigated by qualitative and quantitative methods over a 3-year period. The analysis models the many intra- and extra-school influences and sources of information and relationship of language teaching to other factors in learners' environment. By comparing these cases with an ideal model of language and culture teaching, the book points the way towards modification and improvement of existing practices.
目次
Preface
Acknowledgements
Introduction
1. The Context of Research: Defining the Topic and Developing the Design
2. Pupils' Perceptions of Other Cultures
3. Pupils' Attitudes towards Foreign People
4. Sources of and Influences on Pupils' Perceptions and Attitudes
5. The Effect of French Teaching-Observations in the Classroom
6. Models of Cultural Studies Teaching and Learning
7. From 'Pure' Research to Curriculum Development
Appendices
「Nielsen BookData」 より