The predictable failure of educational reform : can we change course before it's too late?
著者
書誌事項
The predictable failure of educational reform : can we change course before it's too late?
(The Jossey-Bass education series)(The Jossey-Bass social and behavioral science series)
Jossey-Bass, 1990
- : pbk
大学図書館所蔵 全20件
  青森
  岩手
  宮城
  秋田
  山形
  福島
  茨城
  栃木
  群馬
  埼玉
  千葉
  東京
  神奈川
  新潟
  富山
  石川
  福井
  山梨
  長野
  岐阜
  静岡
  愛知
  三重
  滋賀
  京都
  大阪
  兵庫
  奈良
  和歌山
  鳥取
  島根
  岡山
  広島
  山口
  徳島
  香川
  愛媛
  高知
  福岡
  佐賀
  長崎
  熊本
  大分
  宮崎
  鹿児島
  沖縄
  韓国
  中国
  タイ
  イギリス
  ドイツ
  スイス
  フランス
  ベルギー
  オランダ
  スウェーデン
  ノルウェー
  アメリカ
注記
Includes bibliographical references (p. 181-183) and index
内容説明・目次
- 巻冊次
-
ISBN 9781555422691
内容説明
Sarason challenges educators to understand that to continue to struggle for 'power over' rather than 'power with' overlooks the mutual interest of all parties that will stifle any real progress in education reform. In a classroom utilizing effective teaching practices students would respond to the question, 'How do you rate this book?' with all thumbs up. ?Choice
- 巻冊次
-
: pbk ISBN 9781555426231
内容説明
Sarason challenges educators to understand that to continue tostruggle for 'power over' rather than 'power with' overlooks themutual interest of all parties that will stifle any real progressin education reform. In a classroom utilizing effective teachingpractices students would respond to the question, 'How do you ratethis book?' with all thumbs up.
?Choice
目次
1. Confronting Intractability.
2. Conceptualizing the Education System.
3. Internal and External Perspectives on the System.
4. Altering Power Relationships.
5. Case in Point: Power Relationships in the Classroom.
6. Obstacles to Change.
7. Reform Efforts: Implementation, Imitation, andReplication.
8. For Whom Do Schools Exist?
9. An Overarching Goal for Students.
「Nielsen BookData」 より